Prejšnji teden je v medijih odmevala zgodba o tem, kako je podjetje iz tujine kontaktom, katerih privoljenja za obveščanje na mobilno številko ni pridobilo, kljub temu nagovarjalo kontakte in jih preusmerjala na klic komercialne številke 090. Seveda lahko uporabniki, ki so to storili, računajo na visok znesek na računih za telefonijo.
Da bi se v bodoče lažje izognili tovrstnim prevaram, vam želimo podati nekaj enostavnih napotkov, z upoštevanjem katerih si bistveno zmanjšate možnost oškodovanja. Pa jih poglejmo.
1. Podjetje iz tujine
Kadar pošiljatelja sporočila ne poznate, preverite, za kakšno podjetje v resnici gre. Prvi pokazatelj, da gre lahko za sporočilo s slabim namenom je, da je podjetje pošiljatelja registrirano v tujini. V konkretnem primeru je bilo kot pošiljatelj navedeno podjetje HALLO KUPON ltd. Že po malo iskanja na spletu se hitro izkaže, da podjetje nima kredibilnosti in zgodovine. Ni torej zaupanja vredno.
2. Sporočilo nas preusmerja na plačljivo storitev
Pogosto nas želijo sporočila po najkrajši poti preusmeriti na nek plačljiv kanal, na primer spletno stran ali telefonsko linijo. To samo po sebi še ni sporno, saj je večina oglasnih sporočil pač prodajnih. Je pa sporno, ko gre za telefonsko številko iz nabora “premijskih” številk, na katero klic precej stane. V takšnem primeru se raje ognite temu tako, da od sporočila ne preidete nikamor naprej (na spletno stran, na aktivnost klica itd.).
3. Sporočilo nima možnosti odjave
Običajno vsaj pri prvem pošiljanju sporočila pošiljatelj navede tudi ključno besedo, s katero se lahko prejemnik odjavi od prejemanja sporočil. V primeru, da ta ključna beseda ni del sporočila, namiguje na to, da bo odjava od prejemanja teh sporočil bistveno bolj zakomplicirana. To pa že namiguje na potencialno neverodostojnega partnerja.
4. Primeri dobre prakse
Kljub temu, da takšna podjetja, ki želijo zgolj na hitro zaslužiti, mečejo slabo luč na celotno panogo SMS sporočil, pa je pomembno zavedanje, da so tovrstne storitve, če so zastavljene pravilno in korektno, lahko zelo koristne in uporabne. Poleg tega na trgu, tudi slovenskem, obstajajo podjetja kot je naše (Sinhro d.o.o.), ki s svojimi naročniki delujejo dolgoročno ter upoštevajo vse elemente korektne prakse. Tako v njihovih sporočilih lahko brez težav prepoznate pravega pošiljatelja oziroma ponudnika komunikacijske poti, jasno je skomunicirana ključna beseda za odjavo od storitve, sporočila so za prejemnika brezplačna in neposredno iz sporočila ne ustvarjajo stroškov, razen običajnega prenosa podatkov za npr. ogled spletne strani oglaševalca.
V konkretnem primeru se je izkazalo tudi, da je slovenska javnost o tovrstnih storitvah že dobro poučena, saj je hitro reagirala in uradne inštitucije so doživele množično prijavo pošiljatelja.
V Sinhru dajemo poudarek na korektnosti tako do uporabnikov, kot do naročnikov. Na trgu delujemo že več kot deset let in si ves čas trudimo k gradnji trdnega zaupanja. Da nam uspeva, priča tudi širok nabor naših naročnikov, ki nam že leta zaupajo in zvesto koristijo naše storitve.